LEGO Futbols skolēniem

Apraksts

Šajās sacensību disciplīnās dalībniekiem ir jāsagatavo LEGO robots, kas var būt vadāms ar aplikāciju (Telefons, planšetdators, u.c.) vai LEGO tālvadības pulti, vai autonoms robots, kurš spēj piedalīties Futbola sacensībās 1:1. Katrā mačā savā starpā sacenšas divi roboti, kuras sacensību laukumā mēģina gūt pēc iespējas vairāk vārtus. 

Sacensību noteikumi

1) Sacensības norisinās skolēniem ar LEGO robotiem.

2) Sacensībās spēkiem mērojas divi roboti. Sacensību mērķis – Futbola laukumā izcīnīt bumbu un trāpīt to pretinieka vārtos pēc iespējas vairāk dotajā laikā. 

3) Katram robotam tiek skaitīti gūtie vārti un ielaistie vārti.

Laukums

Sacensību laukums ir Futbola laukums - 1,25 metri plats un 2,5 metri garš laukums ar apmalēm. Laukuma stūros atrodas figūras (skatīt attēlu). Laukumam ir apmales. Vārtu platums ir 30cm. Bumbas diametrs ir 33mm un tās svars ir 20g.

Stūra elements un vārtu konstrukcija.

Robots

Robotam jābūt izveidotam tikai tikai noteiktus LEGO oficiālas un licenzētas detaļas kas iekļautas sekojošās robotikas komplektos, kā NXT Ver1 & Ver2, EV3 Educations & Minedstorms, Spike Prime & Inventer kā arī to Expansion (paplašinājumu) komplektus. Detaļas kas nav iekļautas šajos komplektos izmantot aizliegts. 

Robots, kurš pēc tiesnešu domām tīšuprāt bojā vai aptraipa citus robotus, vai kā citādi bojā vai piesārņo laukuma virsmu, tiks diskvalificēts uz visu sacensību laiku. 

Robotam izmēra ierobežojumi ir 20 x 20 cm. Robotam aizliegts pilnībā bloķēt bumbu. 

Dalībniekiem ir tiesības starp raundiem operatīvi veikt izmaiņas robota konstrukcijā (tajā skaitā – remonts, barošanas elementu maiņa, programmas izvēle u.tml.), ja vien veiktās izmaiņas nav pretrunā robotu konstrukcijai piemērojamajām prasībām un nepārkāpj sacensību reglamentu. 

Operatīvajām robota konstrukcijas izmaiņām veltīto laiku kontrolē tiesnesis, taču tas nedrīkst pārsniegt 1 minūti. 

Aizliegts izmantot lipīgas un eļļainas vielas uz robota detaļām. Aizliegts izmantot palīgierīces, kas rada fiziskus bojājumus pretinieka robotam vai ringam.

Sacensību norises kārtība

Sekojot tiesneša instrukcijām, viens no komandas dalībniekiem novieto robotu sava laukuma pusē stūra laukumā, otrs dalībnieks novieto pretējā stūrī robotu.

Bumba tiek novietota laukuma centrā, pēc tiesneša signāla “Sākt” komandas var uzsākt vadīt robotus. Spēle ilgst 5 minūtes (* ja būs liels dalībnieku skaits, tad spēles garums būs 3 minūtes), kuru laikā dalībnieki cenšas bumbu iesist pretinieku vārtos. Ja bumba iesprūst ilgāk par 5 sekundēm, tiesnesis aptur laiku un liek robotiem ieņemt sākotnējo pozīciju. Pēc gūtiem vārtiem roboti atgriežas sākuma pozīcijās. 

Atkarībā no dalībnieku skaita tiek izspēlēts apļa turnīrs (cīnās katrs ar katru) vai tiek izmantota „Šveices sistēma” (piem. katram dalībniekam 7 cīņas). Pēc iespējas tiks nodrošināta elektroniska sacensību tabula ar rezultātiem.